Drugi dzień Festiwalu Języków Obcych był baaardzo intensywny!

NewsyMożliwość komentowania Drugi dzień Festiwalu Języków Obcych był baaardzo intensywny! została wyłączona

Chętni uczniowie klas II i III przystąpili do konkursu GRAMLEX; nazwiska zwycięzców wkrótce zostaną ogłoszone. Uczniowie klas I – ten challenge jeszcze przed Wami!

W grupie lektoratowej klasy 1G2 u prof. Katarzyny Widery rozpoczęła się realizacja projektu: „Na tropie gramatyki języka angielskiego w piosenkach”.

W tym roku kontynuujemy również cykl zainicjowany przez prof. Stecką: Around the World in 45 Minutes. Tym razem uczniowie klasy 1a oraz ci szczęśliwcy, którym udało się wpisać na listę, a jednocześnie ci, którzy wciąż mają 18 lat wysłuchali prezentacji przygotowanej przez Marcina Szekiela z kl. 3MAT2. Prezentacja dotyczyła unijnego programu Discover EU, w ramach którego można liczyć na darmowe przejazdy w Unii Europejskiej, ale tylko pod warunkiem, że ma się 18 lat. Marcin odbył przygodę życia i podzielił się z nami swymi wrażeniami i przemyśleniami z podróży.

Na trzeciej i czwartej lekcji uczniowie klas 1c oraz 2b uczestniczyli w koordynowanych przez prof. Tkaczyk Theatrical workshops, czyli warsztatach teatralnych prowadzonych przez uczennicę klasy 2b – Aleksandrę Korzec. Podczas zajęć uczniowie mieli sposobność doświadczenia (również na własnej skórze) rozmaitych technik mających na celu nie tylko ukształtowanie bądź udoskonalenie umiejętności aktorskich (odgrywanie rozmaitych ról, powtarzanie łamańców językowych – tongue twisters metodą szeptu teatralnego), ale także wzmocnienie integracji zespołu klasowego poprzez zajęcia team building.

A co słychać w przedsięwzięciu MUM? Relacjonują uczniowie:

W drugim dniu festiwalu języków obcych na pierwszej części wykładów odbyliśmy podróż do świata antyku za pośrednictwem dzieł Zbigniewa Herberta. Zaczęliśmy od zawiłych labiryntów, poznawaliśmy znaczenie różnych elementów architektury starożytnej Grecji, wreszcie przyswoiliśmy sobie zasady obowiązujące na igrzyskach olimpijskich. Podczas drugiej części dzisiejszych wykładów doznaliśmy sporego szoku kulturowego, dowiadując się o dziwnych zachowaniach Hiszpanów. Mogliśmy się też dowiedzieć od gości prosto z Półwyspu Iberyjskiego, co szokuje ludzi z innych części świata, kiedy przyjeżdżają do Polski.

Aleksandra Kaszubowska, 1e

11 lutego 2019 w ramach projektu MUM Uniwersytetu Śląskiego odbyły się zajęcia z panią dr Edytą Gryksą na temat antyku w twórczości Zbigniewa Herberta. Na początku pani doktor przedstawiła nam kilka informacji na temat biografii poety, dowiedzieliśmy się kim jest „Pan Cogito” i dlaczego „Labirynt nad morzem” jest bogatym źródłem ciekawostek na temat starożytności. Następnie wędrowaliśmy po zakamarkach labiryntu w Knossos na Krecie. Dowiedzieliśmy się też o powstaniu alfabetu greckiego oraz o języku starogreckim. Kolejnym punktem wykładu był starożytny teatr oraz największe zabytki świata starożytnego: Partenon i posąg Ateny Partenos. Na koniec słuchaliśmy o najważniejszych dyscyplinach sportowych starożytnych igrzysk olimpijskich.

Weronika Daniel, 1d

Ze słowem „kultura” niejednokrotnie spotkaliśmy się w życiu codziennym. O dobrym wychowaniu, zwyczajach oraz obyczajach panujących w naszej ojczyźnie słyszeliśmy od niejednej osoby. Nigdy nie uważaliśmy, że nasza „polskość” jest niespotykana, egzotyczna bądź nadzwyczajna. Jak jednak nasza kultura wygląda z perspektywy obcokrajowców?

Dzięki pani dr Cecylii Tatoj i przez nią zaproszonym dwóm Hiszpanom – Enrique oraz Fernando – klasa 1d miała okazję zapoznać się z różnicami kulturowymi pomiędzy Polską i Hiszpanią. Wykład, który został przeprowadzony 11 lutego z okazji obchodzonego przez naszą szkołę Tygodnia Języków Obcych, nosił tytuł „Ci dziwni Hiszpanie…, czyli kilka słów o różnicach socjokulturowych”. Pokazał on nam, że nawet w przypadku drobnych gestów przywitania, zwykłego „Jak się masz” lub przy zajmowaniu miejsc w autobusie w obcym kraju możemy się przekonać, że co kraj, to obyczaj. Barwne przedstawienie realiów życia w Hiszpanii zafascynowało niejednego słuchacza i przekonało, że przed wyjazdem do innego kraju warto poznać panujące w nim obyczaje.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne wykłady oraz inne atrakcje związane z Tygodniem Języków Obcych.

Alicja Chmara, 1d

Na języku francuskim ponownie było „filmowo”. Uczniowie klasy III obejrzeli „Amelię”, film w reżyserii Jean-Pierre’a Jeuneta, którego akcja rozgrywa się w Paryżu, szczególnie w dzielnicy Montmartre. Na ekranie widzieliśmy „ikony” Paryża: bazylikę Sacre-Coeur, schody do stacji metra Lamarck-Caulaincourt czy most Pont des Arts. Natomiast uczniowie klasy I zmagali się z pytaniami z zakresu historii, geografii, sztuki, literatury, biorąc udział w quizie cywilizacyjnym.

Serdecznie zapraszamy do przeglądania galerii z wydarzenia.

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress