Festiwal Języków Obcych – dzień czwarty

Kreatywność, jak i zaangażowanie społeczności Staszica w przeprowadzeniu czwartego dnia Festiwalu Języków Obcych, można śmiało podsumować angielskim wyrażaniem the sky’s the limit.

A to między innymi za sprawą Kacpra z klasy 1d i jego niezwykłej pasji, którą dzielił się dzisiaj na lekcji języka rosyjskiego. Kacper interesuje się PowietrznoDesantowymi Wojskami Federacji Rosyjskiej, w skrócie WDW. Swój wykład na ten temat zaczął od przedstawienia historii powstania tej elitarnej jednostki wojskowej. Pokazał nam również stroje żołnierzy (sprowadzone z Rosji!), w które pozostali uczniowie mogli się przebrać. Zabrakło jedynie, na szczęście …broni. Jak nasz kolega Piotr prezentował się jako żołnierz WDW – możecie zobaczyć na zdjęciach. Wszyscy obecni na prezentacji Kacpra byli żywo zainteresowani i z przyjemnością go wysłuchali.

W dniu dzisiejszym do zabawy mogli przystąpić w końcu nasi najmłodsi(najstarsi???) koledzy z gimnazjum. Ponieważ byli zmęczeni trzydniowym maratonem egzaminacyjnym, prof. Kaczyńska zaproponowała im gry i zabawy językowe – 5 minut, węże językowe, kalambury i potyczki leksykalne w formie konkursu. Śmiechu było co niemiara, bo okazało się, że jeśli mamy bardzo ograniczony czas, to zapominamy „języka”. Nerwy biorą górę, niestety. Jutro ciąg dalszy zabaw i piosenek z klasą 3c gimnazjum.

Ich starsi koledzy z II klasy liceum przystąpili do konkursu opartego na wiedzy wyniesionej z wtorkowej prezentacji Adriana i Dawida. Tematem konkursu były „rosyjskie ciekawostki”. Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę, a laureaci II i III miejsca bardzo dobre oceny z języka rosyjskiego.

I na koniec – ale tylko tej części relacji 🙂 klasy III liceum, które kontynuowały bliskie spotkania trzeciego stopnia z przybyszami z innej planety. Film „Przyciąganie” naprawdę wciąga!

A teraz przyszedł czas, aby lift the veil of secrecy na temat atrakcji przygotowanych przez prof. Katarzynę Tkaczyk oraz uczniów klasy 1b (profil medialno-prawny dwujęzyczny) – Kacpra Broniowskiego oraz Ewę Białczyk. Kacper i Ewa wygłosili prezentację pod tytułem The Wizarding World – Harry Potter – facts and myths. Całość została zrealizowana w języku angielskim, a prezentacja ta w ciekawy sposób ukazała język oraz akcenty używane przez bohaterów tego słynnego uniwersum.

Na czwartej godzinie lekcyjnej uczniowie  klas gimnazjalnych, jak i licealnych mieli sposobność wykazania się wiedzą z zakresu popularnej serii o Harrym Potterze w równie popularnej formie quizu – Kahoot, przygotowanego przez prof. Katarzynę Tkaczyk. Podczas konkursu można było odpowiedzieć na pytania typu: What is Gilderoy Lockhart doing in the portrait of himself in „Chamber of Secrets”?, What does the Imperius Curse do to the victims? bądź What does Neville give to Harry before the second task of the Triwizard Tournament? Największą wiedzą (oraz refleksem) popisała się uczennica klasy 3BCH – Weronika Skoczek, na drugim miejscu uplasowała się uczennica klasy 1b – Alicja Sadowska, a trzecie miejsce zajęła uczennica klasy 3HUM – Daria Błaszkiewicz. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

W klasie 3HUM2 odbyła się prezentacja w języku angielskim przygotowana przez Natalię Deptułę dotyczącą historii języka angielskiego i jego rozwoju na przestrzeni dziejów. Klasa 1c próbowała swych sił w chóralnej deklamacji poematu, odczytywanego z ekranu jedynie dzięki znajomości transkrypcji fonetycznej języka angielskiego. Udało się! Dali radę! Gratulacje!!! Nad przebiegiem prezentacji oraz chóralnej deklamacji poematu czuwała prof. Katarzyna Widera.

Część Festiwalu Języków Obcych poświęcona językowi angielskiemu zakończyła się niezwykle interesującym oraz bogatym w (niekiedy zatrważające) informacje wykładem wygłoszonym przez dr Marcina Sarnka z Instytutu Kultur i Literatur Anglojęzycznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach pt. Good Guys with Guns” vs. #Never Again. Can New Youth Activism Stop American School Shootings? Wykład był koordynowany przez prof. Annę Ryłek-Kostowską.

Na lekcji języka francuskiego grupa 1b2 oglądała dalsze przygody Mikołajka, zobaczyli, jakie nowe pomysły mieli koledzy głównego bohatera, jak radzili sobie z problemami i czy minister edukacji był zadowolony z ich poziomu wiedzy…

Uczniowie grupy 3d1 i 2b1 uczestniczyli w prezentacji prof. Jacka Augustyna Zamki nad Loarą. Mieli okazję poznać jedną z bardziej znanych krain historycznych Francji, na obszarze której znajdują się  zamki z epoki średniowiecza i renesansu oraz oświecenia. Dowiedzieli się, ile jest zamków nad najdłuższą rzeką Francji, które zamki nadal są w rękach prywatnych i służą ich właścicielom jako miejsca zamieszkania (niektóre z nich są udostępniane dla zwiedzających), a które pełnią funkcję hoteli, czy pensjonatów. Poznali również historię i mieli sposobność obejrzenia wnętrz jedynego zamku nad Loarą, będącego w rękach polskiej rodziny od połowy XIX wieku. Część pomieszczeń zamkowych ma charakter muzealny, a reszta jest niedostępna i ma charakter prywatny, mieszkalny, bowiem w zamku nadal toczy się normalne życie.

Uczniowie grupy 3GB2 powtarzali swoje wiadomości i umiejętności w formie zabaw językowych, które łączą przyjemne z pożytecznym: pozwalają uczniowi na wykorzystanie języka w sposób bezstresowy i stymulują emocjonalnie, przez co poprawia się zapamiętywanie materiału. Zabawy wprowadzały relaksującą atmosferę, radość i  śmiech na lekcji.

Z powodu choroby nauczyciela języka niemieckiego, zaplanowany na dzisiaj Duży Quiz Realioznawczy o Niemczech odbędzie się po feriach zimowych. Nowy termin zostanie ustalony na lekcji języka niemieckiego.

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress