Fizycy z 2MAT2 W CERNie!

W dniach 04-08 kwietnia, 11-osobowa grupa z rozszerzeniem z fizyki z klas 2Mat2 oraz 2Mat1 wraz z wychowawczynią prof. Katarzyną Wilk oraz grupą uczniów ze Sławkowa i ich opiekunami, wybrała się na wycieczkę do Szwajcarii.

Cel – zwiedzić CERN!

Już w czasie podróży czekały na nas atrakcje. W Niemczech mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Techniki i Samochodów, gdzie mogliśmy obejrzeć zarówno najstarsze, jak i najnowsze modele samochodów, sprzęt wojskowy oraz samoloty.

Następny dzień spędziliśmy w Genewie. Z góry Mont Saleve podziwialiśmy Jezioro Genewskie, panoramę Alp i Jury oraz samą Genewę. Później, spacerując po mieście, zwiedziliśmy Katedrę Św. Piotra (dzięki uprzejmości sponsorów grupy ze Sławkowa), byliśmy pod Pomnikiem Reformacji, obejrzeliśmy słynny zegar kwiatowy i imponującą fontannę na Jeziorze Genewskim.
Ostatniego dnia wycieczki, wraz z opiekunami, zwiedzaliśmy CERN.

Na początku wysłuchaliśmy wykładu. Dowiedzieliśmy się o historii CERNu, badaniach tam prowadzonych i odkryciach dokonanych przez naukowców. Wykład wprowadził nas też w fascynujący świat cząstek elementarnych.

Mieliśmy okazję zwiedzić wystawę Microcosm, wystawę w budynku Globe, obejrzeć akceleratory i komory pęcherzykowe wykorzystywane do wcześniejszych badań.

Byliśmy także w Centrum Komputerowym oraz w hali testów kriogenicznych wykorzystywanych w LHC magnesów nadprzewodzących. Naukowcy z Polski, Niemiec i Włoch oprowadzili nas po dwóch eksperymentach: AMS – gdzie naukowcy badają rozkład promieniowania kosmicznego oraz szukają dowodów na potwierdzenie istnienia antymaterii we Wszechświecie za pomocą detektora umieszczonego na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej ISS oraz SHINE – badającym zderzenia ciężkich jonów.

Wyjazd był niezwykle udany i inspirujący, każdy będzie go długo wspominał.

Zapraszamy do przeglądania galerii z wydarzenia.