Jesteśmy chyba uzależnieni…

… od spędzania czasu w klasie, nawet w czasie wakacji :). Tym razem jednak panie profesorki Katarzyna Tkaczyk i Maria Stecka oraz panowie profesorowie Leszek Morawa i Grzegorz Budak znaleźli się po innej niż zwykle stronie biurka i mieli okazję uczestniczyć w kursach, których krótki opis znajdziecie poniżej.

Nie były to jednak, jak w przypadku większości nauczycieli, szkolenia kilkugodzinne lub jednodniowe; spędziliśmy bowiem cały tydzień w angielskiej miejscowości Canterbury, a dokładnie na kampusie The University of Kent. To tu mieszkaliśmy w sześcioosobowych domkach i codziennie uczestniczyliśmy w zajęciach zorganizowanych w Cornwallis Building.

Po tej strawie dla ducha i intelektu czasem decydowaliśmy się na bardziej przyziemne spędzanie czasu; dwa najczęściej odwiedzane przez nas miejsca to… szkolna kantyna (tak, fish & chips zostały odpowiednio obfotografowane i skonsumowane :)) i centrum miasta, w którym znajduje się sławna katedra. Udało nam się również spędzić jeden wieczór na wybrzeżu – miłośnikom marynistycznych klimatów polecamy urocze miasteczko Whitstable.

To był bardzo intensywny tydzień i mimo małego stresu związanego z podróżą (bo za granicą transport publiczny też nie zawsze trzyma się rozkładu ;)), chętnie powtórzylibyśmy to doświadczenie jeszcze raz!

Dziękujemy Dyrekcji za umożliwienie wzięcia udziału w tej metodycznej przygodzie… a pani profesor Marioli Plewni za ogrom ciężkiej pracy, jaką było sporządzenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu Erasmus plus.

A teraz kilka merytorycznych spostrzeżeń dotyczących naszych szkoleń.

Podczas pierwszego z kursów „Creative methodology for using ICT in the English classroom” mieliśmy sposobność doświadczenia pracy z takimi aplikacjami jak voki, padlet, learningdesign, qr, socrative i wieloma innymi w kontekście nauczania słownictwa, gramatyki oraz wymowy. Zasadniczym celem kursu była koncentracja na procesie nauczania z wykorzystaniem kreatywnej metodologii zintegrowanych sposobów nauczania offline oraz online. Zajęcia miały charakter zarówno teoretyczny, jak i w znacznej mierze praktyczny.

Tematyka drugiego kursu dotyczyła szeroko rozumianego pojęcia procesu oceniania ukierunkowanego na potrzeby współczesnego szkolnictwa. Prowadząca skupiła się na przedstawieniu praktycznych sposobów wykorzystania następujących elementów w procesie nauczania języka angielskiego: ocenianie umiejętności receptywnych oraz produktywnych, standaryzowanie testów, ocenianie holistyczne oraz analityczne, tworzenie trafnego i rzetelnego testu oraz oddziaływanie testowania na uczniów (washback/backwash effect). Cennym doświadczeniem były spotkania z gośćmi m. in. ekspertem British Council ds. oceniania i standaryzacji, wieloletnim egzaminatorem egzaminów Cambridge, TOEFL i IELTS oraz założycielem Pilgrims, który podzielił się swoimi refleksjami na temat celowości formalnego testowania.

Należy wspomnieć także, że wymiana poglądów z innymi uczestnikami kursu (nauczycielami pochodzącymi z Niemiec, Słowacji, Słowenii, Serbii, Hiszpanii oraz Węgier) była dla nas niezmiernie pouczająca oraz inspirująca.

Serdecznie zapraszamy do przeglądania galerii z wydarzenia.

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress