Kultura ekonomicznym okiem – czemu nie?

NewsyMożliwość komentowania Kultura ekonomicznym okiem – czemu nie? została wyłączona

W Staszicu zwykliśmy myśleć, że klasy matematyczne to te, w których spotkamy jedynie przyszłych inżynierów i przyszłe architektki. Jak się okazuje, nauki ekonomiczne też mają wzięcie, a osoby zainteresowane zgłębianiem wiedzy w tym obszarze mogą znaleźć coś dla siebie. Dlatego też 15 kwietnia wysłuchaliśmy (my, to znaczy klasa 3a) wykładu pana Marka Czekajskiego, zatytułowanego „Marketing regionalnej turystyki kulturowej”.

W ramach tych niekonwencjonalnych zajęć (ostatni raz z ekonomią mieliśmy do czynienia w drugiej klasie LO!) zapoznaliśmy się ze wszystkimi aspektami marketingu, wykorzystywanego przy budowaniu wizerunku wydarzeń kulturalnych. „4P”, „marketing szeptany”, „społeczna odpowiedzialność biznesu „– to tylko z niektóre z pojęć, które pojawiły się w prelekcji doktoranta Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Dowiedzieliśmy się o technologii nowych mediów oraz jej wykorzystaniu, także w czasach pandemii. To szczególnie istotne, jeśli chodzi o przyszłość miast historycznych, które „normalnych czasach” osiągają dochody z sektora turystycznego. Dyskutowaliśmy też na temat regionów postindustrialnymi oraz ich promocji- wszak to nie tylko Nikiszowiec, ale także inne atrakcje, które znamy z miast zagłębiowskich.

Czy w trakcie naszych przyszłych, najdłuższych wakacji życia będziemy skazani na turystykę wirtualną? Tego przewidzieć nie mogę, ale jestem przekonana, że dzięki temu wykładowi, będziemy uważniej przyglądać się zjawiskom, jakie składają się na budowanie wizerunku naszych lokalnych ośrodków kulturalnych.

Zuzanna Karcz

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress