ŚWIATOWY DZIEŃ WALKI Z OTYŁOŚCIĄ

Aby zwrócić uwagę na problem z nadwagą i zwiększyć świadomość młodzieży w kwestii prawidłowego odżywiania, 24 października obchodziliśmy Dzień Walki z Otyłością.

Szkolny Zespół Promocji Zdrowia: Natasza Cok, Maja Jakoniuk, Ola Miterska, Karolina Smołucha, Lidka Stachurska, Agnieszka Bajer, Anna Kubala, Julianna Kwapisz, Natalia Hyjek w tym dniu samodzielnie przygotowywały zdrowe, drugie śniadanie. Były pyszne koktajle owocowo – warzywne, świeżo wyciskane soki, jogurty z siemieniem lnianym i płatkami owsianymi, a na koniec herbatka z cytrynką i imbirem.
Zespół Promocji Zdrowia popularyzuje wśród społeczności szkolnej zdrowe nawyki, takie jak prawidłowa dieta i aktywność fizyczna, pozwoli  to uniknąć problemów ze zdrowiem w przyszłości.

24 października to dobry dzień, by zacząć zdrowo żyć!
Podajemy przepisy na koktajle odchudzające i zdrowe szybkie śniadanie.

Koktajl odchudzający ze szpinakiem, awokado i siemieniem lnianym – przepis

Składniki:

  • pół dojrzałego awokado
  • garść szpinaku
  • pół banana
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 szklanka wody
  • łyżka soku z cytryny

Wartość energetyczna: 193 kcal

Działanie: awokado i siemię lniane zawierają dużą ilość kwasów omega-3, które uczestniczą w tworzeniu tzw. brunatnej tkanki tłuszczowej. Im jest jej więcej, tym szybciej chudniemy, ponieważ brunatna tkanka ma zdolność utylizowania tłuszczu zawartego w białej tkance tłuszczowej – tej, której zwykle odkłada się na brzuchu, biodrach czy udach.

 

Odchudzający koktajl owocowy z kurkumą i imbirem – przepis

 

Składniki:

  • starty kawałek świeżego korzenia kurkumy lub płaska łyżeczka sproszkowanej kurkumy
  • starty kawałek świeżego imbiru lub pół łyżeczki sproszkowanego imbiru
  • pół mango
  • pół pomarańczy
  • 1 gruszka
  • łyżka soku z cytryny

Wartość energetyczna: 160 kcal

Działanie: kurkumina zawarta w kurkumie ogranicza przyrost komórek tłuszczowych, przyspiesza metabolizm oraz poprawia trawienie. Także imbir wpływa pozytywnie na tempo przemiany materii oraz dodaje energii. Owoce zawarte w koktajlu są skarbnicą witaminy C o właściwościach antyoksydacyjnych i poprawiających jędrność skóry.

 

 

Zdrowe śniadanie na szybko

 

 Owsianka z gruszką i cynamonem

Wartość energetyczna: 390 kcal

Składniki:

  • 5 łyżek płatków owsianych górskich
  • pół szklanki jogurtu naturalnego 2% tł. (125 g)
  • mała gruszka
  • łyżeczka miodu
  • łyżka pestek słonecznika
  • szczypta cynamonu

Dzień wcześniej wieczorem zalej płatki owsiane ciepłą wodą nieco ponad poziom płatków. Rano polej jogurtem, dodaj pokrojoną gruszkę, miód, posyp pestkami słonecznika i cynamonem.

Czy wiesz, że…
Owsianka nazywana jest najzdrowszym śniadaniem na świecie. Ziarno owsa zawiera dużo witaminy E, przeciwutleniacza zapobiegającego procesom starzenia i chroniącego przed nowotworami. Jest też bogatym źródłem witaminy B, która wpływa pozytywnie na pracę mózgu. Owsianka z rana dodaje energii i zapewnia sytość na kilka godzin. Płatki najlepiej jeść zalane wodą, ponieważ gotowanie znacznie zwiększa ich indeks glikemiczny (z 40 do 60).

SMACZNEGO 🙂

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress