ŚWIETNY WYSTĘP NASZYCH UCZNIÓW W OGÓLNOPOLSKIM DYKTANDZIE W JĘZYKU ANGIELSKIM

Z przyjemnością informujemy, że Daniel Klata oraz Julia Roch, uczniowie klasy 2MAT1, zostali laureatami IV edycji Ogólnopolskiego Dyktanda w Języku Angielskim, zorganizowanego 30 maja 2018r. przez Instytut Filologii Wyższej Szkoły Humanitas , zajmując w nim odpowiednio drugie i piąte miejsce. Serdecznie gratulujemy!

Poniżej link do podsumowania wydarzenia na stronie Wyższej Szkoły Humanitas oraz relacja jednej z uczestniczek konkursu.

http://www.humanitas.edu.pl/pl/Aktualnosci/?id=13314/W_Humanitas_zmierzyli_sie_najlepsi_z_najlepszych

Środa 30 maja okazała się dla kilku naszych licealistów prawdziwym dniem próby, ponieważ to właśnie wtedy odbyła się czwarta już edycja Ogólnopolskiego Dyktanda w Języku Angielskim, zorganizowana przez Instytut Filologii Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu. Jest to konkurs, trzeba przyznać, niełatwy, dlatego biorą w nim udział uczniowie najlepszych szkół średnich, jednak jest o co grać — w końcu Złoty Indeks na studia na kierunku filologia angielska lub zarządzanie w języku angielskim to całkiem poważna sprawa, a smaczku dodaje między innymi 600 złotych, które otrzymuje laureat pierwszego miejsca.

Grupa reprezentująca naszą szkołę składała się z sześciu osób: Julii Dryps (2BCH1), Daniela Klaty (2MAT1), Tomka Mazura (1BCH), Jakuba Nowosińskiego (1MAT2), Julii Roch (2MAT1) oraz Weroniki Skoczek.

Po uroczystej inauguracji i powitaniu przez władze Instytutu prawie 100 przybyłych uczestników konkursu oraz ich opiekunów, udaliśmy się do wyznaczonych wcześniej sal, gdzie równo o dziesiątej chwyciliśmy za długopisy i zaczęliśmy pisać dyktando. Poziom nie był niski, to nie ulega wątpliwości, a słownictwo stricte biznesowe znacząco podwyższyło poprzeczkę. Nie zabrakło również kilku idiomów, które zostały sprytnie przemycone do tekstu I przeraziły nas chyba jeszcze bardziej (o ile było to możliwe).

Tekst, który mieliśmy napisać oraz dodatkowo uzupełnić kilkunastoma lukami, został odczytany dwa razy, a potem mogliśmy już pożegnać się z naszymi arkuszami ( które powędrowały do sprawdzenia ), a przyszedł czas na kilka wykładów, które pozwalały anglistom na natychmiastowe ocenienie dyktand, zaś nam zapewniły rozrywkę na następne kilka godzin. Tematy przygotowanych przez studentów Instytutu wystąpień okazały się naprawdę ciekawe: mieliśmy między innymi możliwość zapoznania się z historią Hollywood, dowiedzieliśmy się więcej o technikach uczenia się ( tworzenie mapy mapy myśli, mimo że czasochłonne, jest jednak bardziej skuteczne, niż przypuszczaliśmy!) a także porozmawialiśmy o różnicach kulturowych między Polską a Ukrainą. Wszystko odbywało się, tak jak samo dyktando, w obrębie wcześniej ustalonych grup.

O godzinie trzynastej przyszedł czas na punkt kulminacyjny całego wydarzenia — ogłoszenie wyników. Udaliśmy się zatem z powrotem na aulę, w której wcześniej odbyła się inauguracja konkursu. Nie obyło się jednak bez dogrywki; osoby, które otrzymały taką samą ilość punktów, musiały walczyć o trzecie miejsce w konkursie literowania, tzw. Spelling Bee. Kiedy laureat brązowego medalu został już wyłoniony, wtedy dopiero wzrosło napięcie; mieliśmy dowiedzieć się, kto jest najlepszym znawcą języka na sali.

Cóż, pierwsze miejsce niestety nas ominęło, jednak praktycznie o włos, ponieważ laureatem drugiego miejsca został uczeń naszej szkoły, Daniel Klata z klasy 2MAT1. Piąte miejsce natomiast przypadło Julii Roch, również z klasy 2MAT1. Warto podkreślić, że wszyscy uczestnicy z naszej szkoły spisali się wprost znakomicie, mieszcząc się w pierwszej dwudziestce.

Weronika Skoczek

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress