3b i 3d zdobywają szczyty

NewsyMożliwość komentowania 3b i 3d zdobywają szczyty została wyłączona

W dniach 30.09 – 2.10 klasy 3b i 3d uczestniczyły w wycieczce w góry. Wszystko zaczęło się w Rabce-Zdrój, gdzie mogliśmy podziwiać tradycyjne góralskie zabudowania oraz charakterystyczne stroje na modelach w Muzeum Górali i Zbójników. Następnie razem z przewodnikiem wdrapaliśmy się na jeden z najpiękniejszych szczytów Rabki – Banię. Widoki z tego szczytu były warte przeprawy przez błoto. Wieczorem tego dnia dojechaliśmy do Zajazdu Czorsztyńskiego położonego w malowniczym punkcie nad Zalewem Czorsztyńskim. Nie mogło tam oczywiście zabraknąć życzeń z okazji Dnia Chłopaka dla wszystkich chłopców obecnych na wyjeździe.

Następnego dnia stanęliśmy przed wyzwaniem zdobycia najsłynniejszego ze szczytów Pienin – Trzech Koron. Nie było łatwo. Ścieżki prowadzące na szczyt nie były proste. Były pokryte błotem i zdradliwym kamieniami, gdzie jeden fałszywy ruch i można było wylądować w błocie (co też niejednokrotnie się wydarzyło). Na szczęście około południa wszyscy szczęśliwie i bez obrażeń dotarliśmy na szczyt. Widoki z niego były warte poświęconego czasu i wysiłku. Dumni ze zdobycia szczytu wraz z wytrwałymi nauczycielami zeszliśmy do Krościenka nad Dunajcem, a następnie pojechaliśmy podziwiać zachód słońca nad Zalew Czorsztyński (i oczywiście uskutecznić sesję zdjęciową).

Ostatniego dnia już od rana wiele się działo. Pierwszy był postój w tradycyjnej bacówce, gdzie można było zakupić jeden z góralskich specjałów- oscypek. Kolejnym przystankiem był przepiękny Wąwóz Homole. Znów zmagaliśmy się z ogromną ilością błota, jednak nie poddawaliśmy się i wytrwale podążaliśmy za przewodnikiem. Dzięki jego ciekawym opowieściom można było dowiedzieć się wiele na temat geologicznej historii tego wąwozu. Po zejściu do miejscowości Jaworki udaliśmy się do słynnego uzdrowiska – Szczawnicy. Razem przeszliśmy się jej malowniczym uliczkami poznając historię tego miasta. Wieczorem ubłoceni, zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domów.

Marta Suliga 3b

Serdecznie zapraszamy do przeglądania galerii z wydarzenia.