Czy początek tygodnia może być zarazem początkiem nowej relacji, opartej na wzajemnej współpracy, pomocy, a nawet przyjaźni?

NewsyMożliwość komentowania Czy początek tygodnia może być zarazem początkiem nowej relacji, opartej na wzajemnej współpracy, pomocy, a nawet przyjaźni? została wyłączona

Kilkunastoosobowa grupa naszych wolontariuszy, pod przewodnictwem pań koordynatorek naszego wolontariatu: Anny Matusewicz i Wiolety Garnik, udała się do placówek, gdzie na co dzień uczą się i pracują dzieci i młodzież z niepełnosprawnością fizyczną i intelektualną.

W poniedziałek, 12 czerwca, na szkolnym placu i boisku odbyło się spotkanie integracyjne naszych wolontariuszy oraz wychowanków Szkoły Podstawowej nr 30 Specjalnej. Nasze uczennice – wolontariuszki przewodziły różnym minikonkurencjom sportowym. Był wspólny taniec i piknik na trawie. Jednak największy podziw wzbudził popis figur akrobatycznych, w wykonaniunaszej Emilki Stolarczyk – mistrzyni Polskiseniorów w akrobatyce sportowej oraz Julii, którą mieliśmy okazję poznać.

W kolejny poniedziałek, 19 czerwca, poszliśmy, z jeszcze liczniejszą grupą, na spotkanie z opiekunami i z młodzieżą z Zespołu Szkół Specjalnych nr 4 w Sosnowcu, przy ulicy Franciszkańskiej. Hasło – przesłanie naszego Szkolnego Klubu Wolontariatu „Pomoc-Relacja-Integracja zostało zrealizowane.

Z pomocą naszych pań – przewodniczek i zarazem pedagogów specjalnych: pani Doroty Motyl i paniAnny Pałys-Zatorskiej, będącej absolwentką ASP,mogliśmy o tutejszej placówce dowiedzieć się więcej. A nasi wolontariusze mogli osobiście zobaczyć, z jak wieloma trudnościami muszą na co dzień mierzyć się osoby z niepełnosprawnością oraz ich bliscy. Taką namiastkę „wczucia się” w świat tych osób mieliśmy w Sali Doświadczania Świata, miejscu wyposażonym w różne stymulatorysensoryczne. Zresztą niemało wrażeń dostarczył nam pobyt na terenie ogrodu polisensorycznego, w którym znajduje się wybieg dla koni i kucy,przeznaczonych do hipoterapii oraz liczne urządzenia do ćwiczenia mięśni oraz relaksacji.

Jedną z form komunikacji i zarazem formą pracy terapeutycznej, która łączy sztukę i proces twórczy z psychoterapią jest arteterapia. W ZSS nr 4 mogliśmy podziwiać i zachwycać się pięknem i obfitością prac plastycznych, wykonanych przez uczniów, pod kierunkiem artystów-plastyków i zarazem swoich opiekunów.

Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym grupa chętnych wolontariuszy, także tych, obdarowanych artystycznym talentem, będzie mogła aktywnie i systematycznie włączyć się do wspólnych działań z naszymi nowopoznanymi przyjaciółmi.

Podziękowania za chęć i otwartość kierujemy w stronę uczniów – wolontariuszy z klas I, II, III: Weroniki Pluskoty, Hani Wawrzyniak, Mateusza Olasa, Mateusza Radeja, Emilii Stolarczyk, Weroniki Wolskiej, Julii Bryszkowskiej, Patryka Mikosa, Julii Skowronek, Oli Nieckarz, Magdaleny Dołby, Magdaleny Kalei, Matyldy Szoty, Iwony Zembal, Kasi Kowalczyk, Zuzi Wojtynek, Julii Nawrot, Alicji Piwowarczyk.

Zapraszamy do kontynuacji wspólnych przedsięwzięć w nowym roku szkolnym!