FRANKOFONIA 2024

NewsyMożliwość komentowania FRANKOFONIA 2024 została wyłączona

W dniach 18.03-22.03 w murach naszej szkoły odbywała się FRANKOFONIA 2024.
W ramach tygodnia języka francuskiego uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w grach i zabawach językowych, zapamiętując poznane słówka, zwroty. Był to dla nich bardzo dobry trening pamięci, koncentracji, współpracy w grupach, a ponadto sposób na aktywne spędzanie czasu. Śmiech, miła atmosfera, zdrowa rywalizacja, zaangażowanie wszystkich towarzyszyły podczas zajęć.

Uczniowie klas drugich zmagali się z dyktandem jako sposobem sprawdzania swoich kompetencji językowych, w tym rozumienia ze słuchu i pisania. Dzięki tej aktywności uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swoich postępów w nauce, otrzymując szybko informację zwrotną w postaci właściwej ortografii, interpunkcji i rozumienia struktur.

Mając jedynie podany aspekt graficzny (praca z komiksem), uczniowie klas III zaangażowani byli w tworzenie historyjki, wykazując się kreatywnością i znajomością słownictwa oraz struktur gramatycznych. Inwencja twórcza w pisaniu dialogów bohaterów należała do samych uczniów. Następnie sprawdzaliśmy, kto napisał wersję najbardziej zbliżoną do oryginału.
W klasach IV kontynuowaliśmy „czwartkowe quizy” wzbogacające i utrwalające już poznaną wiedzę, ponadto rozwijające świadomość kulturową i cywilizacyjną kraju języka Moliera.

——–

+(VERSION FRANCAISE)
Du 18 au 22 mars. FRANCOFONIA 2024 a eu lieu dans notre école.
Durant la semaine de la langue française, les élèves de première année ont participé à des jeux et à des activités linguistiques. Les élèves de deuxième année ont testé leurs compétences linguistiques, notamment l’écoute et l’écriture, à l’aide de la dictée. N’ayant que le côté graphique (travaillant avec la bande dessinée), les élèves de troisième année se sont impliqués dans la création d’une histoire, faisant preuve de créativité et de connaissance du vocabulaire et des structures grammaticales. En quatrième année, nous avons poursuivi le « Quiz du jeudi », qui a enrichi et consolidé les connaissances déjà acquises, et a également développé une conscience culturelle et civilisationnelle du pays de la langue de Molière.

——–

+(ENG. VERSION)

On March 18-22. FRANCOFONIA 2024 took place within the walls of ours chool. During the French language week, first-grade students participated in language games and activities. Second-grade students struggled with dictation as a way to check their language competences. Third-grade students were involved in creating a story – working with a comic book. In grades 4, we continued „Thursday quizzes”, chich enriched and consolidated the knowledge already acquired, and also developer cultural and civilizational awareness of the country of Molière’s language.

© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress