I
ORGANIZATOR KONKURSU
Organizatorem konkursu jest IV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica w Sosnowcu;koordynator: mgr Katarzyna Widera
II
CEL KONKURSU
Celem konkursu jest:
– doskonalenie umiejętności sztuki pisania w języku obcym (język angielski)
– praca w zespole
– rozwijanie kreatywności uczniów
III TERMIN I MIEJSCE IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im.S.Staszica w Sosnowcu; wramach Festiwalu Języków Obcych; podczas lekcji lektoratowych.
IV NAGRODY Wszyscy uczestnicy zwycięskich drużyn otrzymają ocenę celującą z języka angielskiego wagi 3. Zwycięskie prace będą opublikowane na stronie internetowej Szkoły w zakładce: Dla Uczniów / Lingwistaś
V
TEMATYKA KONKURSU
Kilkuosobowe drużyny uczniów (2-4 osób) stworzą w ramach jednej jednostki lekcyjnej (45 minut) wypowiedź pisemną w języku angielskim na zadany temat.
Po zakończeniu lekcji – po upływie 45 minut – wspólną, twórczą pracę należy przerwać, a jej efekty – Wasze dzieło J – podpisaneimionami i nazwiskami wszystkich członków drużyny oraz klasą – należy przesłać do koordynatora konkursu (Katarzyna Widera)jako załącznik/dokument tekstowy przez MS Teams (czatem). W przypadku, gdyby brakło Wam czasu na „dosłownie – dopisanie kilku ostatnich zdań / zamknięcie myśli”, dopuszczalne jest dokończenie pracy po lekcji, w tej samiej drużynie uczniowskiej J, w czasie nie dłuższym niż 15 minut!
Czas przeznaczony na przepisywanie zadania w edytorze tekstu nie wlicza się do regulaminowego czasu pracy nad zadaniem. Termin nadsyłania prac mija w środę, 01.02.2023r. o godz. 17:00.
Prace będą ocenianie pod względem
– realizacji wymaganych treści
– kreatywności
– poprawności leksykalno-gramatycznej
Festiwal Języków Obcych 2023:
Intro: Przeglądając Facebook’a, Lingwistaś natknął się na konto współczesnego amerykańskiego twórcy i jego przemyślenia:
Zadanie: Stwórzcie w języku angielskim dwuakapitowy tekstz elementami dialogu, w którym opiszecie dwie sytuacje, które zobrazują czym jest uprzejmość / KINDNESS. W pierwszym akapicie LingwiStaś ma zostać ukazany jako „adresatuprzejmości” – to wobec niego uczyniono coś uprzejmego. W drugim akapicie LingwiStaś ma być przedstawiony w roli „nadawcy uprzejmości” – to on staje się inicjatorem jakiegoś dobrego uczynku.
Praca powinna zawierać około 200 słów oraz przynajmniej trzyspośród następujących przysłówków: ADMITTEDLY – co prawda; DESERVEDLY – zasłużenie; DETERMINEDLY – z wielką determinacją; EXCITEDLY – z ekscytacją; HEATEDLY – zażarcie; REPEATEDLY – wielokrotnie; REPORTEDLY – podobno; SUPPOSEDLY – ponoć;
Przysłówki należy napisać drukowanymi literami, żeby były widoczne* J
Wskazówka gramatyczna:
*Miejsce przysłówka w zdaniu zależy od jego typu. Przysłówki sposobu (adverbs of manner), których głównym zadaniem jest urozmaicenie wypowiedzi i dodanie jej dynamiki, odpowiadają na pytanie: jak? w jaki sposób? i umieszczone są po orzeczeniu lub po dopełnieniu (po czasowniku jaki opisują) – n.p. She spoke gently.
Często w tekstach literackich przysłówki sposobu znajdują się na początku zdania, aby przyciągnąć uwagę czytelnika lub rozbudzić ciekawość – n.p. Gently she touched his shoulder.
PROSZĘ ZAINSPIROWAĆ SIĘ PONIŻSZYMI ZRZUTAMI EKRANU – ze słownika Oxford Learner’s Dictionaries – ABY WYBRANE PRZEZ WAS PRZYSŁÓWKI UMIEŚCIĆ W ODPOWIEDNIM MIEJSCU W ZDANIU:
© IV LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Stanisława Staszica