Po dwóch latach przerwy 30.11.22 reaktywowane zostały zajęcia dla uczniów klas ósmych prowadzone przez nauczycieli „Staszica”.
Na lekcji informatyki odwiedzająca nas młodzież miała okazje zapoznać się z podstawami tworzeni stron WWW, a szczególnie z jedną z technik tworzenia menu na stronę internetową oraz ciekawym efektem przewijania zdjęć.
Ósmoklasiści wykazywali duże zainteresowanie tematem oraz zadawali liczne pytania między innymi dotyczące informatyki w liceum.
Na zajęciach z fizyki rozmawialiśmy o „elektryczności statycznej”, młodzież miała okazję zobaczyć doświadczenia z maszyną elektrostatyczną, elektryzowaniem się ciał, liniami pola elektrostatycznego, kulą plazmową czy klatką Faradaya. Omówiliśmy sposoby elektryzowania, zastosowanie zjawiska elektryzowania, np. w budowie kserokopiarki czy też elektrofiltrów, a na koniec podsumowaliśmy zajęcia w formie quizu na platformie Kahoot, co dostarczyło ósmoklasistom sporo zabawy.
W ramach warsztatów z matematyki uczestnicy mogli przekonać się o tym, że matematyka pomaga w przewidywaniu przyszłości. Uczestnicy podzieleni na małe grupy zmierzyli się z problemem wygrania w grę zapałczaną. Gra polegała na wybieraniu od jednej do trzech zapałek z jednego z dwóch stosów. Okazało się, że niezależnie od tego, jak zagra gracz, który zaczyna, zawsze będzie można wygrać grę, będąc graczem drugim. Uczniowie sprawnie przewidywali, co się stanie w zależności od ruchów gracza pierwszego i jak dostosować swoją strategię, by osiągnąć zwycięstwo. Niezbędna okazała się tu żelazna logika i umiejętność analizowania wszystkich możliwości, które w danym momencie pojawiły się na stole. Gra przebiegała w miłej atmosferze, a uczniowie byli zaangażowani w testowanie różnych strategii w oparciu o matematyczne wyliczenia.