ZAKOPANE 2020 – wyjazd integracyjny klasy 1a i 1d

NewsyMożliwość komentowania ZAKOPANE 2020 – wyjazd integracyjny klasy 1a i 1d została wyłączona

Kilka słów relacji naocznych świadków…

Podczas tegorocznego wyjazdu do Zakopanego grupa rekreacyjna spędziła większość czasu spacerując i podziwiając widoki zimowej stolicy Polski. Wjechaliśmy na Gubałówkę, obeszliśmy kilka razy Krupówki oraz staraliśmy się przejść przez labirynt pod Wielką Krokwią. Udało nam się przejść Dolinę Kościeliska oraz Dolinę Strążyska, a podczas naszych wędrówek zawsze zatrzymywaliśmy się w schronisku na ciepły napój i szarlotkę. Wybraliśmy się również do Białki Tatrzańskiej, gdzie spędziliśmy czas relaksując się w Termach Bania. Całą grupą udaliśmy się również do Teatru Witkacego, gdzie mieliśmy przyjemność oglądać spektakl „Metafizyka dwugłowego cielęcia”. W ostatni dzień wybraliśmy się do Kina Giewont, aby obejrzeć film „Parasite”, który zrobił na wszystkich niesamowite wrażenie. Cała wycieczka na pewno zostanie przez nas zapamiętana na bardzo długo.

Anna Kopytko, kl.1a

Wycieczka do Zakopanego rozpoczęła się w sobotę 21 lutego, zorganizowana została przez nasze liceum. Kierownikiem wyprawy została prof. Izabela Bałturkiewicz, której towarzyszyły profesorki: Maria Stecka, Anna Ryłek-Kostkowska, Jolanta Wolszczak i Ewa Borgosz oraz prof. Jarosław Mizerski.

Zbiórka miała miejsce o 10:30; w chłodnych „okolicznościach przyrody” rozgrzewaliśmy się dyskusjami o czekającej nas przygodzie. Po przyjeździe i zakwaterowaniu głównie początkujący naukę narciarze udali się po wypożyczenie sprzętu. Następne dni były pełne zjazdów, upadków, wyciągów i innych wydarzeń, które zapamiętał na zawsze każdy narciarz. Warto dodać, że narciarze mieli okazję odwiedzić stoki takie jak: Polana Szymoszkowa, Witów-Ski, Harenda (obok której byliśmy zakwaterowani), Jurgów, Kotelnica Białczańska oraz Suche. Za najlepszy stok uznano Polanę Szymoszkową, gdzie można było spotkać wiele różnych tras. Za najgorszy: Suchą, która była ostatnim stokiem przed odjazdem. Uważamy, że taka wycieczka była potrzebna od dawna wszystkim Staszicakom, gdyż pomiędzy ciągłymi szkolnymi sprawami brakowało nam odpoczynku i chociaż nie wyspaliśmy się zbytnio… energię na następne miesiące nauki na pewno zdobyliśmy.

Viktor Yanchuk, kl. 1a

W dniach 21.02 – 28.02 uczniowie klas 1a oraz 1d odbyli wycieczkę do Zakopanego. Przez 6 kolejnych dni mogli oni miło spędzić czas poza szkołą i wykorzystać końcówkę sezonu jeżdżąc na nartach i snowboardzie. Pierwszym stokiem, który odwiedzili był Witów-Ski, gdzie młodzież po raz pierwszy podczas tej wycieczki mogła spróbować swoich sił w zjeździe z kilometrowej trasy. W następnych dniach jeździli oni kolejno na: Harendzie, Białce Tatrzańskiej, Jurgowie oraz Suchym. Choć w końcówce sezonu warunki nie były idealne, to i tak narciarze oraz snowboardziści byli w większości zadowoleni. Wśród nich najlepiej zapamiętana została Białka Tatrzańska, która miała aż 23 trasy. Stoki te były bezpieczne i dobrze przystosowane do uprawiania na nich sportów zimowych, przez co spora grupa uczniów chciała tam wrócić na następny dzień. Z ich relacji można wywnioskować, że są zadowoleni z samej możliwości jazdy na nartach i snowboardzie, jak i z całej wycieczki do Zakopanego. Niektórzy już nie mogą się doczekać kolejnych wyjazdów!

Karol Proksa, kl. 1d

Podczas tegorocznego wyjazdu do Zakopanego grupa rekreacyjna spędziła większość czasu spacerując i podziwiając widoki zimowej stolicy Polski. W pierwszym dniu wieczorną porą wybraliśmy się całą grupą do Teatru Witkacego na spektakl „Metafizyka dwugłowego cielęcia”. To historia podróży neurotycznego chłopca i jego rodziny z Nowej Gwinei przez Sydney na pustynię, która odczytywana w otoczeniu kalifornijskiej Doliny Śmierci, staje się czymś realnym w zasięgu ręki. Sztuka była ciepło przyjęta przez widownię. Zwiedziliśmy również dwie doliny: Kościeliska i Strążyska. Podczas tych wycieczek zatrzymywaliśmy się w schronisku na ciepły posiłek. Kolejną atrakcją był wyjazd kolejką linową na Gubałówkę, gdzie podziwialiśmy panoramę Tatr. Nie można było ominąć słynnych Krupówek, gdzie mieszczą się stragany i sklepy z pamiątkami i stanowią symbol Zakopanego. Kolejnym punktem naszej wycieczki były termy w Białce Tatrzańskiej. Spędziliśmy w nich 3 godziny relaksując się w gorących basenach. W ostatni dzień wybraliśmy się do Kina Giewont, aby obejrzeć nagrodzony 4 Oscarami słynny film „Parasite”, który zrobił na wszystkich ogromne wrażenie. Po seansie odbyła się gorąca dyskusja na temat tego filmu. Całą grupą umocniliśmy nasze relacje, uważam że wycieczkę będziemy mile wspominać przez długie lata.

Piotr Konieczny, kl. 1d

Serdecznie zapraszamy do przeglądania galerii z wydarzenia.