Znamy już zwycięzców II Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego p.t. ” I… imagine, illustrate, ideate, illuminate”, organizowanego przez naszą Szkołę.

NewsyMożliwość komentowania Znamy już zwycięzców II Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego p.t. ” I… imagine, illustrate, ideate, illuminate”, organizowanego przez naszą Szkołę. została wyłączona

Młodym miłośnikom sztuk plastycznych po raz drugi przyszło zmierzyć się z interpretacją i artystyczną oprawą cytatu Williama Szekspira. Tym razem inspiracją prac były wersy komedii All’s Well That Ends Well, „Wszystko dobre, co się dobrze kończy”: „Kochaj wszystkich. Ufaj niewielu. Bądź gotów do walki, ale jej nie wszczynaj. Pielęgnuj przyjaźnie.”

Do pracy plastycznej, wykonanej dowolną techniką, należało również dołączyć krótki opis – w jaki sposób praca odzwierciedla słowa wielkiego angielskiego poety.

W konkursie brali udział uczniowie Gimnazjów.

Zwycięzcom gratulujemy!

Nagrody i dyplomy wręczone zostaną podczas II Staszicowskiej Gali Mistrzów – 7 czerwca 2017 roku – na którą już dziś serdecznie zapraszamy !!!

Dziękujemy za wszystkie nadesłane prace! Dziękujemy wszystkim uczestnikom, uczniom i opiekunom z Gimnazjum nr 3 w Jaworznie, Gimnazjum nr 13 w Sosnowcu, Gimnazjum nr 16 w Sosnowcu, Gimnazjum nr 24 w Sosnowcu oraz Gimnazjum nr 25 w Sosnowcu.

Już dziś zapraszamy do wzięcia udziału w przyszłorocznej, trzeciej edycji naszego Konkursu Plastycznego!!!!
A oto wyniki:
I miejsce: Anna Dziedzic Gimnazjum nr 25, Sosnowiec
II miejsce: Emilia Rzepka Gimnazjum nr 25, Sosnowiec
III miejsce: Małgorzata Mrozik Gimnazjum nr 16, Sosnowiec

Wyróżnienie:
* Aleksandra Gil Gimnazjum nr 16, Sosnowiec
* Kinga Wikarek Gimnazjum Sportowe nr 24, Sosnowiec

Nagrodzone prace:

I miejsce
Autor: Anna Dziedzic, kl.III GM

Opis pracy: Praca wykonana pastelami olejnymi przedstawia jeże odpoczywające w lesie. Są to fascynujące zwierzęta, które niemalże przez całe swoje życie są pokryte kolcami, dzięki którym potrafią skutecznie bronić się przed napastnikami. Ludzie powszechnie uważają je za łagodne (choć także nieufne) stworzenia, które atakują tylko w razie konieczności. Łatwo zawierają przyjaźnie trwające przez długi czas, a w obronie tego, co jest dla nich ważne, potrafią rzucić wyzwanie jadowitym wężom i wygrać. Wszystkie te fakty przekonały mnie o tym, że stanowią idealną alegorię do cytatu Szekspira „ Kochaj wszystkich. Ufaj niewielu. Bądź gotów do walki, ale jej nie wszczynaj. Pielęgnuj przyjaźnie.”

 

II miejsce
Autor: Emilia Rzepka, kl.III GM

Opis pracy: Moja praca została wykonana pastelami. Nawiązuje do książki pt. „Mały Książę”, ponieważ uważam, że ta historia, a przynajmniej jej fragmenty dobrze odwzorowują cytat Shakespeare’a „Kochaj wszystkich, ufaj niewielu. Bądź gotów do walki, ale jej nie wszczynaj. Pielęgnuj przyjaźnie”. Wskazuje to też na ponadczasowe wartości zawarte w tej wypowiedzi.
Na pracy umieściłam Małego Księcia, który był dobrą, prostolinijną postacią i akceptował wszystkich. Obok niego znajduje się żmija, która ilustruje jednocześnie fragment „ufaj niewielu” jak i „bądź gotów do walki, ale jej nie wszczynaj”. Po drugiej stronie dziecka siedzi lis, który jest nawiązaniem do ostatniej części cytatu „pielęgnuj przyjaźnie”. Wszyscy oni siedzą na otwartej książce z tym właśnie cytatem, ponieważ można się nim kierować i uczynić niejako podstawą, czy też mottem własnego życia. A dlaczego zachód słońca? Bo, jak powiedział Saint-Exupéry, „Gdy jest bardzo smutno, to kocha się zachody słońca”.

 

III miejsce
Autor: Małgorzata Mrozik, kl. III GM

Opis pracy: Moją ilustrację wykonałam w programie Paint Tool SAI. Użyłam do tego tabletu graficznego. Początkowo starałam się utrzymać realistyczny wygląd pracy, jednak zdecydowałam się znacznie uprościć światłocień, tworząc komiksowy wygląd.
W mojej interpretacji cytat Shakespeara „Kochaj wszystkich. Ufaj niewielu. Bądź gotów do walki, ale jej nie wszczynaj. Pielęgnuj przyjaźnie,” pokazuje nam bardzo sprytny sposób na życie. Stosując się do tej rady jesteśmy w stanie uniknąć wielu zbędnych konfliktów, oraz rozwiązać te nieuniknione „wyciągając asy z rękawów”. Takie myślenie doprowadziło mnie do dzikiego zachodu. Klimat westernów jest wyjątkowo niebezpieczny, ze względu na bezmyślność i gorące głowy ludzi tamtych czasów. Posiadanie takich „asów w rękawie” i opanowania, musiało być niezwykle przydatne na dzikim zachodzie.

 

Wyróżnienie
Autor: Aleksandra Gil, kl.III GM

Opis pracy: Moja praca wykonana została farbami akrylowymi oraz markerami. Przedstawia ona przeciętnego człowieka, wokół którego znajduje się wielu małych „człowieczków”. Obrazuje to, jakie emocje do kogo należy odczuwać. Można powiedzieć, że William Szekspir podał nam przepis na życie – tak to właśnie interpretuję.

 

Wyróżnienie
Autor: Kinga Wikarek, kl. I GM

Opis pracy: Moja praca jest wykonana techniką wydrapywania w kolorze. Polega na zdrapywaniu farby z powierzchni papieru.  Dzieło przedstawia żołnierza, który jest gotowy do boju. Jego serce bije mocno dla swojej Ojczyzny. Ceni sobie przyjaźń i ludzi, którzy są szczerzy i pielęgnują przyjaźnie.